Saturday, May 15, 2010

from: ~aku~





Berdiri jangan takut pada tumbang,

Berlari jangan takut pada bayang,
Yakinlah dirimu wahai teman,
Jangan dilawan kehendak Tuhan,
Biar benci biar dimaki,
Asalkan kesetiaan kekal abadi,
Itulah pegangan di hari menanti.


Milikilah sebuah hati yang tidak pernah membenci...Sebuah senyuman yang tidak pernah memudar...Sebuah sentuhan yang tidak pernah menyakiti...Dan sebuah hubungan yang tidak pernah berakhir...


Andai kegagalan datang menjelma...hadapilah ia dengan ketenangan...Andai kejayaan terbit di sana..Syukurilah ia kurniaan Tuhan...Sedarilah dirimu wahai teman...Jangan leka di hari mendatang...


Jika kau jauh kerana seseorang..bangkitlah kembali dengan kesedaran...Biarkan saja dia terbang...kerana mungkin kau bukan idaman...Tetapi jangan pernah kau lupakan..kehadirannya yang tinggal kenangan..Jika sudah takdir Tuhan..dia pasti kembali pulang...


Bila jasad mulai rebah...Nafas kian menjadi gundah...Andai ada masa berubah...Pasti diucapkan dengan lidah...Bila roh mula beredar...Hati kecil mulai sedar...Jasad hanya terbaring di tikar...Menunggu masa diusung keluar....


Jika hari ini adalah semalam...Ingin diulang menjadi kenangan...Jika senyuman menjadi peneman...Biarlah berkekalan sebagai teman...Jangan diikutkan amarah perasaan...Nanti bahana bakal menjelang...


Andai aku masih di sini...Temanilah aku saban hari...Bila tiba masaku nanti...Izinkan saja aku pergi...Jangan dicari diriku lagi...Kerana tempatku bukan di sini...Biarlah ku pergi dengan senyuman...Agar menjadi bekal peneman...


~aku~

p/s: it's 'aku', not me.=)



Share:

0 buddy (ies):