Thursday, December 1, 2011

Accumulating Strength?

Assalaaaaamualaikum!
*possible ke tak ek kite sebut laaaaaa panjang macam tu? :|

Hmmmm, i don't know what to saaayyy,
baru tekan new post tetibe kilat memancar,
tak kire tak kire,
I nak post jugak -,-

Overall setakat hari ni Khamis, Biology, Mathematics, Physics dah habis Chapter I,
macam laju gileee je, or maybe content each chapter tu sikit?

And my tutors are starting to ask me and my classmates to be prepared with those tutorials,
Encik Ikhwan wanna see the calculations,
Miss Fiza is gonna pick 5, 6 students randomly untuk hantar their works,
okay,
this is a good thing actually,
bagus untuk si ummulwaqiahmaisarah ni lebih2 lagi,
semester 2 baru nak start buat homeworks semule,
dah lame hidup tak buat keje sekolah,
dah kene start jadi a good student.
Tapiiiiiiiiiiiii,
what's so bad about being responsible over my own study actually?

Bagus ape.
Kan kan kan? :)


"Verily, with hardship there is relief
(Qur'an 94:6)


Aku nak jadi diri aku yang asal,
yang mase kecik dulu mak cakap aku rajin.
Zaman darjah satu, zaman darjah due.
Mak cakap aku suke habiskan workbook,
mak cakap tak payah suruh aku akan belajar sendiri,
kenapa dah besar jadi lain? TT



Seorang senior aku pernah berkate,
i don't know whether she coined those phrase or she was borrowing those from others,
she said that,



PAKSA DIRI, BUKAN MANJAKAN DIRI.


And aku masih ingat die suruh tulis besar2 in our notes,
tak silap aku mase tu it was like a ceramah motivasi ke hape entah.

Memey ar, tulis sonang jooo, nak buek tu susahhhh -,-
Kite rojak Kelantan dan nogori ye. Pening :|

Tutup lah part bebel, cian korang rajin2 klik link blog aku,
tup tup bace post, kene dengar aku bebel, hihi.
Manis kan bebelan aku? ><
Aku geram dengan diri sendiri sebenarnye, hoho.

Conclusion nye adek2 kakak2 abang2 datuk2 nenek2 pakcik makcik,

Pressure does have it's own good.
Coercing ourselves in achieving knowledge, 
in doing those long and nerve-wracking calculations to improve our skills is never a waste of time :)

[ Ni sebab buat Maths semalam le ni -,- pastu ade orang cakap die tak suke Physics,
awak, Physics tak memeningkan, Physics menarik ape. But I love Maths more. Kehkeh. Tahniah to Mr Paracetemol sebab score mase final. A physician blogger we have here, hehehee :D ]


"And grieve not over them, and be not distressed because of what they plot."
(Qur'an 16:127)



Nak ucap terime kasih.
Die marah letak gambar die kat blog tapi nak letak jugak, heh. Keh dan keh.
Die la coercer, forcer aku untuk siapkan tutorial. Seriously, much thanks! :D
First kelas malam hari tu,
semua orang excited dan hyper,
dah masuk second time this week, tahap keriangan berkurang.
Dan aku pun menguap belajar Bio semalam. Tapi cerah bile tengok Puan Mazhani pakai iPad mengajar,
nak satu Puan, boleh tak? :s

Meet Iman dan Umi.
Great friends of mine.
Thanks Iman sebab dengar Sarah merintih Selasa lepas time kene gastrik teruk dalam kelas.
Menangis2 dalam tutorial Chemistry. Pegang dan genggam tangan Sarah, bersahabat itu indah :D
Umi pulak, aku suke cari pasal gaduh manje dengan die. Dah name pun lebih kurang.
Umi dan Ummul. Ibuku dan ibu. Hihi.

Eksperimen Fizik, Kirchhoff's Rule eh?
Aku kureng bile Fizik masuk bab Electricity sebab bagi aku tu keje lelaki. Aku perempuan sejati HAHA.
Memang tebal lah muke aku ulang alik tengok litar kat meja boys, haiiihh segaannn :|
Nampak macam Fizik kan? HAHA.
Tak belajar dah buat eksperimen sob sob.

Hmmm tak berseri post kalo takdek gambar, kan kan kan kan? -,-

Kite mesti enjoy ape yang kite buat, baru hidup jadi indah.
*Falsafah budak2 comel macam ummulwaqiahmaisarah LALALA.

Photobucket
Share:

0 buddy (ies):