Thursday, May 3, 2012

Involuntary

Ini bukan post berkenaan Bioslogos walaupun ada involuntary actions dalam Biology hohoho. Sekian.



Unpretentiously thought of Physics.
Tempoh hari sewaktu ayah bukak tingkap memandangkan air cond kereta tetiba tak sejuk,
influenced by weather yang sangat panas kot,
ataupun kereta merajuk la tu.

Yes sewaktu ayah bukak tingkap,
from nowhere tetiba datang terfikir,
adakah angin yang masuk melalui tingkap akan affect speed kereta?
Haluan kereta?
Tujahan ke depan?
Apa beza kelajuan kereta yang dipandu dengan tingkap tertutup
dengan kereta yang dipandu dalam keadaan semua tingkap yang ada diturunkan?

Sungguh itu perkara yang paling utama bila ayah suddenly bukak tingkap to let angin masuk dan
menyerbu muka kami sekasarnya, hehe, maka terasa hilang kepanasan mentari tengah hari itu.

Haru sungguh nak susun apparatus time lab Physics. Merapu2. Haha
Jika diceritakan kepada emak,
pasti emak bereaksi:

Otak ayah diperturunkan kepadamu, anakku.

Okay takdelah sepuitis itu emak berbicara,
lebih kepada slang Kedah+Terengganu yang sedap didengar,
dan ayat yang lebih santai.

Apakah aku sebenarnya =.=
Sungguh aku mengaku Physics itu susah berbanding Biology.
Haizzzz.

Biology semester dua boleh discore hanya dengan menghafal,
itu kata2 lecturer aku dulu. Sungguh. Kau tak faham, kau bantai hafal pun tak kesah.

Physics, kau nak hafal ape =.=
Formula kalau tak faham konsep macam mana nak guna =.=

Berkali2 aku menolak suggestion emak supaya pilih bidang kejuruteraan,
yang menekankan Physics as teras course itu,
sebab kecenderungan dan minat aku ke arah formula2 seperti e equals to mc squared,
berbanding memilih course yang berlatarbelakangkan Biologi.

Kata emak, pilih ikut kata hati aku sebab aku yang nak belajar.
Emak tak nak paksa aku amik itu ini. Ayah pun sama.
Tapi aim aku cuma satu. Cuma itu. Mesti yang itu. Wajib yang itu.
Apakah itu?
Biarlah rahsia muehehe :3
Tunggulah aku dapat baru boleh announce cewah.
Tade ah, doakan aku ye :')
Same2 doakan untuk manfaat bersama :'D

Yeah I don't want to miss the chance to tell you,
how your existence affects me,
how your care makes me feel being loved,
how I appreciate and value the opportunity to have a friend like you,
regardless the ordeals we've been through,
my friends :')
Serious rasa terharu bila an account named 'budok' commented on my previous post.
Rasa suka bila tau one of my primary school classmates is reading my blog silently.
Rasa gembira when she still keeps herself updated about her friends.
Terima kasih, sahabat :)

PS:
Sungguh. Cuaca sangat panas sekarang.
Allahu rabbi.
Bila hujan, rasa bersyukur yang amat sebab dah penat menahan panasnya pancaran matahari.


I want this. *serious ok*

Photobucket

No comments: