Friday, January 27, 2012

Lesson of Life.

Assalamualaikum and good evening I bid to my blog readers ^^
Hihihi. Penatlah ada kelas sampai petang,
tapi jiwa masih bersemangat nak post jugak weeee~


As for today, actually ada 3 kelas je but ada gap lama yang amat,
ye lah, Jumaat la Sarah oi,
for sure tengah hari jual beli dihentikan sebab ada Jumaat prayers, heee :D
Taklah, takkan nak ada kelas jugak masa kaum Adam solat Jumaat kan~
And lepas lecture Math pagi tadi ada 1 jam gap before tutorial Physics.
Kene pulak today En Ikhwan takde T___T
So I did nothing except sembang randomly with Hani & kacau Atin buat keje muahaha ><

Thanks Atin sebab tunggu aku siapkan report Chemistry tadi.
Oh electrochemical cells, kecewa sebab aku tak buat awal2.
Hari tu after lab semangat nak buat report on my own for the first time,
sekali kejadian yang tak diingini berlaku kan,
terus terbang semangat sampai dua hari tak buat kerja langsung muehehehehe xDD

So, tengah hari aku naik and membuta kat bilik.
3.15 turun pegi BEL.
Sebenarnya aku rasa kalau tak turun pun no hal ekekeke.
Sebab turn group aku untuk speaking test ( practise ) dah lepas dah pun,
oleh sebab aku budak yang cantik lagi baik maka aku turun.
Hehehe. Niat nak blaja weh.

Sementara menunggu Mr Hanis tadi ^__^

Lepas tu kan,
ada group spoke about macam mana cara nak belajar foreign language.
And one of the ways is through marriage,
dengan foreigners lah of course kan :D
Menarik gila point tu sumpah.
Siap Mr Hanis kasi contoh lagi a friend of his,
kahwin dengan mamat Perancis.

Wow 0.o
And Mr Hanis cakap,
anak diorang sangatlah comel dan lawa,
and he misses the girl everyday.
Budak tecik tomel tu name beliau Eva.
Lagi superb, budak tecik tiut tu pandai cakap Terengganu, English and French!
Grrrr Perancis weh, berbelit kot nak belajar. BM pun aku sampai hari ni tak master,
inikan French. Ngahahaha. Kau belajar Bahasa Arab suda Sarahhh, teheee~

Hmmm mintak2 lah nanti Mr Hanis tunaikan his words which dia cakap nak tunjukkan kitorang gambar Eva and video dia cakap dengan her mother. Mesti comel ^__^

By the way tadi tengah BEL,
aku download skype muahaha.
Pastu tetibe ada call skype masuk,
tergezut aku. Ha sesape nak skype,
silalah download skype jugak kat laptop @ phone anda ye? Hehehehahaha

Yay yay ada skype haha xDD
Sebenarnya before this dah ada tapi tak boleh sign in,
tak tahu kenapa, selalu error :(

Pastu BEL habis, jumpe dengan Iman,
dah janji and memang every week akan naik sesame hohoho.
And we encountered with Saidah who was quite in a hurry tapi sempat lah stop kan dia
& tanya,
dia nak pegi mana.
Tapi dia tak cakap pape.
So kitorang pun blah la kan,
teruskan perjalanan nak turun bawah, tapi pakai lif lah.

On the way, aku berhenti layan notice board, tu memang kegemaran aku.
Ape yang best tatau lahhh. Tapi tadi aku tengok advertisement dinner kitorang,
Noche De Amor which gonna be held on this Sunday night tapi aku tak pegi pon sobsob.

Pastu, Iman ni pulak,
tengok satu kertas A4 putih yang terfotostat IC di atasnya.
Lepas tu dia tanya aku,
"Ni bukan Saidah ke?"

Aku pun macam, "Erk?"
Ya, memang tu IC Saidah. I thought she lost her IC,
then call Saidah, tanya.
Lagi terperanjat when she said, she had lost her purse, actually.
So dia datang kat notice board tu,
call orang yang tampal fotostat IC dia tu,
and got to know, there's no money left anymore in her purse.
Kesian kawan aku tu,
sobsob.
But i hope to see kad bank dia ada lah esok dalam purse dia tu.

Tapi moment yang menyentap aku tadi when Saidah's friend said that,
"Takpe segalanya bukan milik kita, tapi milik Allah."
Macam tu lah meaning ayat dia.
Serious. Macam menampar pipi aku ayat tu.
Tepat lagi benar serta padat ayat yang pendek tu sebenarnya.
Surelah sedihkan duit hilang dalam sekelip mata.
Tapi tu lah. Ujian.
Moga Saidah baik2 saja.
Housemate merangkap kawan sejak kecik aku tu :')
Kalau dia menangis, aku yang tengok pun akan nangis -,-'

Hmmm but the phrase,
yang aku dengar tu,
memang memberikan pengajaran :D
Semua yang kita ada dalam dunia ni,
pinjaman semata-mata,
bila Dia nak ambil,
ya, in the blink of eyes,
semua boleh hilang.
Maka selalu beringat dan bersedia.
Kan? :')



“Sesungguhnya hanya orang-orang yang bersabarlah yang dicukupkan pahalanya tanpa batas.” 
(QS. Az Zumar:10)


Photobucket
Share:

0 buddy (ies):