Thursday, January 26, 2012

Life.

Assalamualaikum :)


Oleh sebab blog ni masih private, second day,
so hari ni macam bebas lah sikit kan nak post.
Tak payah nak fikir nak jaga hati orang lain.
So aku nak cakap pasal aku pulak kali ni.


Cume sekarang kene kukuhkan dan stabilkan diri,
yakinkan hati,
yang aku masih boleh dan mampu berdiri,
Punya kudrat untuk berdikari.


Tadi tutorial Math, oleh sebab aku terlajak tidur,
maka tak sempat untuk aku hadiri kuliah Biologi.
Sebab Madam Mazhani akan tutup pintu 10 minit selepas 8.30,
aku bukak mata tengok jam 8.33,
memang sempatlah 7 minit nak melompat terbang ke bawah sana melalui tangga maut segala tu kan walaupun kelas kat DK 1 FSK 1, 5 je.

Then, melompat lah aku jam 10.15 untuk ke kelas tutorial Matematik dan CTU,
TEC room FF3, memang melompat terbanglah,
tapi sempat singgah beli bebola kesayangan,
mengidam air laici, tapi tak sempat nak beli sebab dah lambat.
Satu kerje pulak panjat tangge naik tingkat 6,
sebab yang tunggu lif kat bawah semua budak lelaki,
aku sorang je girl,
jadah ape nak masuk lif aku sorang pompuan,
macam awkward gile,
dahla muke tak kenal,
sah budak2 engine. Sebelum naik tangge,
cam muke Aiman sorang je,
ex-schoolmate dulu. Tu pun muke selambe buat tak nampak.
Membilang anak tangga. Lega bila takde kertas test.
Tu je yang aku takut sebenarnya. Hihihi.
So aku tak menangis lah time Math tadi yayyyy~
Dan lega gila bila CTU start dengan ramahnya apabila Ustaz Wan Salam started the session by apologising to everyone.
:')
Thank you Allah for this great day :D

Lepas tu aku rasa macam banyak gila dapat ilmu hari ni masa CTU tadi,
seriously.
Lepas tu Fadzli bagi Ma'thurat kecil for each person in the class,
jazakumullah, khairan kathira :)

Masa CTU tadi,
pembentangan tajuk Mukjizat,
Firdaus yang mulakan,
then Farhi followed by Esma and Afiq.

Dan aku baru tahu bout asal usul orang bunian.
Aku pernah dengar cerita tu tapi aku dengar separuh je.


Dyorang share about advantages of al-Mulk,
baca sebelum tidur,
amal,
surah tu akan jadi pelindung kita di alam barzakh nanti.

Pastu Afiq did say about something,
tapi aku tak clearly ingat untuk apa,
yang aku ingat,
amal surah al-Mulk, as-Sajdah dan solat sunat witir.

Farhi bentangkan jenis2 dan pembahagian mukjizat rasanya.
He shared about huruf di setiap permulaan surah,
yang jumlah huruf dalam permulaan surah,
tak akan tinggalkan baki bila dibahagikan dengan angka 19.
19 adalah jumlah huruf dalam kalimah basmalah.
So, as an example,
surah al-Kahfi, dimulakan dengan huruf KAF,
dalam surah al-Kahfi ada 57 huruf KAF,
dan 57 boleh dibahagikan dengan 19 tanpa meninggalkan baki, kan?
Lepas tu ada lagi dia bagi contoh tapi akalku agak terbatas untuk mengingati setiap satu dengan terperinci :')

Esma bentangkan bout ilmu2 yang terkandung dalam al-Quran where aku pernah belajar sebenarnya sume ni during form 4 mase PQS dulu.
Ada pasal Sains, Muamalat, Syariat, Hukum2 semua.
Dan Esma ada sentuh pasal setiap satu lah,
jual beli, hukum2, sumpah li'an, membunuh tanpa sengaja, hudud dan sebagainya.

Tibe2 rase jadi form 4 lagi :')

Aku takut nanti giliran aku,
aku tak dapat share info macam diorang2 ni semua :'(
Tapi aku masih boleh cuba, kan? :)

Enough about classes tadi.
Aku dalam bilik ni,
actually tengah heran sebab roommate kesayangan aku tak sampai2..
Ada perjumpaan kah?
Hihihi.


Nina. Aku rasa rugi kalo kehilangan seorang teman like her.
She's very understanding despite my swinging mood,
hari2 nangis :/
Pernah sekali aku on the way naik bilik,
muke ketat tahan nak nangis,
sekali boleh terserempak dengan roommate aku,
she and her classmates were on their way to their class,
and she stopped, suddenly,
aku rasa ada orang tarik aku,
and asked, 'Kenapa?'
Aku dah sebak and kat situ jugak menangis :')
Caring gila. Aku terharu sangat mase tu.

Ada jugak one moment where dalam bilik,
aku lupa tapi dah lama,
aku macam KO sikit  masa tu,
but i did pretend to be okay,
tapi i don't know,
how did she manage to notice my sad mood,
dan tanya, "Sarah OK?"
Ya Allah, tergezut siaa aku masa tu.

Everyday after class,
kitorang akan membebel2 dalam bilik cerita hari masing2,
heee, that's how roommates work. Hohohoho.
Tensionlah wei nak pendam sorang2.
:D
At least stress for the day akan dikurangkan sikit,
hati makin suka ^___^


Back to my Nina (hahaha, 'my', tak tahan heeee),
dia bagaikan Latifah,
who will always know,
bila aku happy,
bila aku sedih,
I can't cheat her with my wide, bright smile like I can cheat everyone else.
She will know.
Even when texting,
dia boleh kenal.
Pernah aku menangis baca text dia sebab dia tanya aku okay ke tak walhal aku text punyalah normal macam biasa, and I was texting the others too but among sume orang yang aku tengah text, Teefah je yang perasan.
Aku pun tak berkemahiran sebegitu.
Aisshhhh.

Me and Latifah :D
So here I have my second Teef, which named Nina, my first roommate :)


Serious, setakat ni, due orang ni je yang boleh kenal aku tengah sedih walaupun di masa aku tengah pamerkan mood happy level yang paling teratas.

Tabik lah korang.
And big thanks for standing by myside :')

Cari gambar berdue dengan Shahirah tapi jumpe yang berempat, pun boleh ^___^
Ni mase form 4 ^___^

Kalau kat Shahirah,
tak sempat nak cam aku tengah sedih,
aku yang tersembur nangis dulu, hihihihi.
Tak boleh nak cover dah depan sahabat kembar tak serupe aku tu... :)

Rindu kawan2 :')


Okaylah nak tengok movie semalam tak sempat habis nangis banyak sangat.
Tunggu mak call pulak tadi putus duduk dalam lif ngehehehe.
Wassalam and take care.
*bajet blog tak privatelah ni ahahahaha xDDD

PS : 26 Januari, macam ada birthday seseorang. Yang aku ingat 27 Januari is Maryam's. 29 Januari is Kak Nadia's. Birthday Nasihah rasanya tapi rasanya 28 Januari. Hmmmm.

**Setakat post ni, blog still private. Yeah. Nanti nak public semule.
Bile dah ada keberanian ngahahaha xDD

Photobucket
Share:

0 buddy (ies):